Vi förlänger våra festivalsamarbeten kring Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields
![WOW-NorrlandsLjus.jpeg](/globalassets/nyheter/wow-norrlandsljus.jpeg)
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Norrlands Ljus, en jubilar i sammanhanget, är varumärket som står som huvudpartner på alla festivaler förutom Sweden Rock där Pistonhead får vara huvudakt.
Det nya femårsavtalet ger nya möjligheter till långsiktighet vad gäller aktiveringar, investeringar och varumärkespositionering över tid, något som kommer utveckla upplevelsen för de hundratusentals besökarna.
– Vårt långsiktiga arbete med engagemangsdriven marknadsföring på musikfestivaler fokuserar mycket på att bygga en fantastisk festivalupplevelse med oväntade och engagerande aktiveringar. Vi är en del av festivalen i allt ifrån produktion till slutleverans med målsättning att skapa en positiv upplevelse för besökaren, av hela festivalen såväl som av våra representerade varumärken. Det hoppas vi gör oss lite unika som samarbetspartner, säger Emil Hellbom, partneransvarig på Spendrups.
– Spendrups har varit en viktig del i utvecklingen av våra festivaler i många år, både vad gäller sortiment och produkterbjudande men även utveckling av innehåll och upplevelser på våra festivaler. Vi har haft ekologisk öl på Way Out West i tio år, tack vare pionjären Norrlands Ljus. När ingen annan trodde på ekologisk öl vågade Spendrups storsatsa. Långsiktiga samarbeten och fokus på utveckling- och hållbarhetsfrågor är centralt för oss och Spendrups är därför en perfekt match för oss, säger Patrick Fredriksson, Festival Director på Luger och Live Nation.
– Vi är väldigt glada över att förlänga vårt samarbete med Spendrups. Vi har ett delat intresse i att ständigt utveckla och förbättra Sweden Rock Festival, och att kunna göra detta ihop genom ett både långsiktigt och relevant samarbete är fantastiskt roligt, säger Marcus Antonsson, Food & Beverage Manager på Sweden Rock Festival.