Space - plats för digital kultur

2021-09-01

Spendrups partner till kommande storsatsning för gaming och digitala upplevelser mitt i centrala Stockholm

Spendrups blir Enabling Partner till Space, Stockholms nya mötesplats för den digitala generationen och världens största gamingcenter med över 400 gamingstationer, som slår upp portarna den 27 november.

I den femte Hötorgsskrapan precis bredvid Sergels torg byggs detta enorma kulturcenter över sju våningsplan med plats för gaming och e-sport, musik och kreativt innehållsskapande. Fokus ligger på hållbarhet, integration och teknik.

Dessutom byggs en arena under Sergels torg. I huset ryms också muséet The Avicii Experience i samarbete med Tim Bergling Foundation. Och förstås ett antal caféer, barer och restauranger.

Bakom satsningen står bolaget Pophouse Entertainment Group AB, som äger och driver Pop House Hotel, ABBA the Museum, Hotell Hasselbacken och Cirkus på Djurgården i Stockholm.

– Mat och dryck blir en viktig del av upplevelsen i Space och vi är glada att få ta plats med flera av Spendrups starkaste varumärken. Vi från Spendrups kommer att behöva bekänna färg och visa upp hela vårt spektrum. En stor, men rolig utmaning! säger Spendrups kundansvariga Patrik Hageman.

Alkoholfria drycker som LOKA, Naia, Cuba Cola, Trocadero och förstås kultläsken Dr Pepper blir viktiga i huset i och med att Space också riktar sig till en yngre målgrupp. Men även Briska, Norrlands Guld, Brutal Brewing och Spring Wine & Spirits kommer att finnas på plats och aktiveras på olika sätt.

– Spendrups står som exklusiv partner för läsk och vatten, vilket är en enormt viktig milstolpe för oss. Vi kommer att aktivera våra varumärken mot en målgrupp som är helt rätt och väldigt svår att nå med traditionell reklam, säger Anna-Stina Hallberg, Spendrups marknadschef för alkoholfritt.