Ses i baren - inte i domstolen

2019-06-03

Norrlands Guld lanserar nytt kampanjkoncept och gör öldejten juridiskt bindande

I dag börjar nya kampanjen för Norrlands Guld synas i tv, på utomhusskyltar och i kollektivtrafiken samt digitalt.

Borta är Motrörelsen – nu handlar det istället om att boka juridiskt bindande ölavtal med vännerna för att ölen verkligen ska bli av.

 - Vi tycker det är lite för ofta den där ”ska vi ta en öl?”-träffen med kompisen rinner ut i sanden eller bokas av precis innan. Vi vill att folk ska ses och umgås och inte boka av, förklarar Charlotte Liljewall som är produktchef för Norrlands Guld.   

För att komma åt dessa tomma löften och avbokade träffar lanseras tjänsten Ölavtalet.

- Man föreslår tid och plats och bjuder in en vän. Avtalet signeras sedan av båda parter med e-signatur och du har bokat en juridiskt bindande öl. Den som bryter avtalet kan få betala ett vite på 500 kronor, men så klart är målet att man ses istället. Det är ju det som kampanjen går ut på.

Läs hela avtalet här. (För att testa själva avtalstjänsten behöver du dock gå in på sajten i mobilen.)