Ny LOKA-design rullas ut med mjuk övergång

2020-09-01

Mest hållbart och minst risk för strul

I höst får LOKA ett nytt utseende. Logotypen växer och bakgrunden på etiketten blir mer stiliserad och ljusgrön istället för transparent. De olika smakerna kommer att framhävas tydligt med bilder på de frukter och bär som smaksätter respektive sort. PET-flaskorna blir också svagt gröntonade istället för transparenta.

Designbytet sker med en så kallad mjuk övergång, där designen byts ut allt eftersom varor och insatsmaterial som korkar och etiketter tar slut.

– Mjuka övergångar är mest hållbara, både för miljön och ekonomiskt. Vi slipper kassera material med den gamla designen och inga artikelnummer behöver ändras, vilket minskar risken för strul i våra och våra kunders datasystem som kan orsaka leveransförseningar, förklarar Maria Frankendal som är produktchef för LOKA.

Det man kan märka medan övergången pågår är att vissa produkter får den nya designen tidigare än andra. Så är det till exempel med 33cl-burkarna som sålt långt över förväntan denna sommar. Det kan också hända att någon sort har nya korkar men gamla etiketter under ett par batcher. Men det är förstås samma goda LOKA oavsett hur den ser ut utanpå!