Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero.
Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Med en unik smak, glada färger och hippt namn blev Trocan snabbt en favorit bland läskdrickarna. Spendrups köpte varumärket 2016 med ambitionen att utveckla såväl dryck som varumärke.
Två år senare lanserades Trocadero Zero som snabbt blev en säljsuccé och 2022 följdes den upp av Trocamusten. Nu är det dags för en ny trocasmak att göra entré.
– Vårt utvecklingsteam testade nästan 80 olika smakkombinationer innan vi landade i just geléhallon. Trocadero och Trocadero Zero är ju goda precis som de är, men det är spännande att se hur Trocadero blir tillsammans med andra smaker. För oss är det viktigt att behålla Trocaderos unika smak men ändå få till en twist av något annat. Det tycker jag vi har lyckats med, säger Jon Hilander, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.
Produkten kommer endast som sockerfri då efterfrågan är stor och intresset ständigt ökar för hälsosamma alternativ.